B-Corp: Zlatý štandard
V dnešnom uponáhľanom svete, keď sa stretávame s mnohými ekologickými výzvami, mnoho z nás hľadá spôsoby, ako žiť viac udržateľným spôsobom. Aj keď môže byť jednoduché sústrediť sa na ekologické alternatívy v našej dennej rutine, často sa zabúda na to, že aj naše domovy môžu byť miestom, kde môžeme robiť pozitívne zmeny.
Jedným z dôležitých krokov smerujúcich k udržateľnejšiemu bývaniu je podpora značiek, ktoré majú na srdci nielen zisk, ale aj sociálnu a environmentálnu zodpovednosť. Jednou z týchto záruk môžu byť práve značky s certifikáciou B-Corp (Benefit Corporation) ktoré sa zaviazali k udržateľnému podnikaniu a zohľadňovaniu záujmov komunity a životného prostredia.
Je to podobné ako získanie certifikátu ISO, ale pri B-Corp ide o ešte vyšší štandard a prísnejšie hodnotenie, ktoré spočíva v dosiahnutí určitého počtu bodov. Hodnotí sa nielen výsledok, ale aj proces, ktorý spoločnosť používa na dosiahnutie svojich cieľov v oblasti sociálnej a environmentálnej zodpovednosti.
Značky, ktoré ju získajú, musia preukázať svoj záväzok k zodpovednému podnikaniu a dosahovaniu širšieho pozitívneho vplyvu na spoločnosť.
Dnes vo svete existuje 8 254 certifikovaných spoločností B-Corp z 162 odvetví v 96 krajinách. Jednou z nich je aj holandská spoločnosť Auping.
A niet sa čomu čudovať
Zamestnanci na 1.mieste
Keď budeme robiť rozhodnutia týkajúce sa nášho domova, je dôležité mať na pamäti nielen jeho vzhľad a funkcionalitu, ale aj to, aký vplyv má naše rozhodnutie na svet okolo nás. Podpora značiek s certifikáciou B-Corp je jedným zo spôsobov, ako môžeme podporiť udržateľnejší spôsob života.